Pengikut D.A.U

Monday 14 October 2013

Transnasional E6 MODULR...Untuk Laluan Ke Selatan-Utara-Selatan


Assalamualakum dan selamat sejahtera kepada pembaca blog sekalian..


Sudah lama saya tidak mengupdate blog hampir setahun atas alasan ketiadaan masa dan atas urusan yg tidak boleh dielakkan..sampaikan blog saya hampir bersawang..ngeeee :)

Tapi apapun hari nie saya ingin memaparkan beberapa keping gambar bas Ekspress Transnasional Berbodikan E6 yg sana snap di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) Gopeng bulan lepas..

Hope Korang layan la erk !!

WYF4393 (Laluan Melaka<->Seremban<->Sg.Petani<->Alor Setar<->Kangar) T701S

WYF3821 (Laluan Melaka<->Seremban<->Sg.Petani<->Alor Setar<->Kangar) T700S

 


Untuk pengetahuan pembaca blog sekalian..Kedua-dua bas ini telah dihasilkan di sesebuah coachbuilder atau pun dikenali sebagai pembuat badan bas yg terkenal di Malaysia..iaitu Sksbus Coachbuilder Sdn.Bhd.

apa yg saya kagumkan tentang bas Transnasional E6 ini ialah bas ini menggunalan chassis Isuzu 6HK-TCS (tak silap saya la)..selain itu body E6 hanya digunakan untuk syarikat Transnasional sahaja..kebanyakkan bas persiaran cataran ekspress hanya menggunakan E5 sahaja..akhir sekali..apa yg saya lihat Transnasional semakin lama semakin berubah dari segi design yg memaparkan bunga raya iaitu bunga kebangsaan kita..

APA BEZA E5 Dan E6 !!

Post itu akan saya bentangkan dalam masa akan datang

Sekian daripada saya...



No comments:

Post a Comment