Pengikut D.A.U

Wednesday 29 June 2011

Taman Cahaya Seri Alam,Shah Alam

Hujung Minggu Sebelum Habisnya Cuti Penggal 1...Aku Just Follow Parents Aku Gi Taman Cahaya Seri Alam Yang Terletak Di area Shah Alam..Tempatnya Sebelah Ngan Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS)..Di Sana Mesti Ade Bas Memandangkan Tempat Tersebut Merupakan Pusat Perlancongan Yang Ade Di Negeri Selangor...

Pabila Sudah Sampai Dilokasi Tersebut..Maka Ade Dua Bas Yang Parking Dekat Tempat Letak Kereta..Kalau X silap Aku Drebar Bas Tu India Yang Bawak...

Aku Just Keluarkan Kamera Sony Cybershot Yang Ade Dekat Pinggang Aku Nie..

Maka..Bermulalah Kerja Aku Sebagai Peminat Bas..

Ex-Five Stars..(AFD5311)

Ex-Freestyle Holiday (BGN1822)


Lepas Dah Bayar Tiket Untuk Masuk Ke Taman Cahaya Seri Alam...Ada Bermacam-mcam Bas Mini Yang Ber"Coachbuilder"kan RTC Dan Pioneer Just Parking Kt Situ Untuk Mengambil Dan Membawa Penumpang Merasai Keindahan Taman Di Kawasan Tersebut...

Lupa..Bas Ini Ada Dua Laluan..Korang Nak Gi Taman Botani Korang Kena Naik Bas Yang Kat Bawah Tu...

Taman Botani Shah Alam..(WUS5741)

Ex-Laluan Taman Pertanian Menggantikan Trip Ke Taman Botani (WQT5431)


Trip Ke Taman Pertanian

Taman Pertanian (WPS5431)


Trip Ke Taman Pertanian (LALUAN SKYTREX SAHAJA)(BGT349)



Penat berpusing kawasan tersebut..tibalah masa untuk pulang ke rumah...

Time nak balik tu..ada tiga buah bas duk parking dekat area parking kereta...

Meteor Travel (BJS6613)..Angkut Orang PERKIM Sabak Bernam

Bas Orang Johor..Norraz Trans (EX-KKKL) (JEC2788)..

Bas Orang Johor Pulak..Ex-Sistem Kenderaan Melayu Kelantan (DAK6230)


Sebelum Aku Tamatkan Post Aku..Aku Nak Promote Tempat Yang Aku Pergi Tadi..

Taman Cahaya Seri Alaam,Shah Alam...

Nak Korang Nak Gi Tapi Korang Tak Tahu Info

Just Klik Pada Butang Link Tersebut..http://www.tamanpertanianmalaysia.gov.my/web/guest/home

Sekian Terima Kasih....

No comments:

Post a Comment